اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نراق به‌واسطه موزه شهاب‌سنگ جهانی شد

استاندار مرکزی گفت: به‌واسطه افتتاح موزه شهاب‌سنگ، شهر نراق جهانی شد.

نراق به‌واسطه موزه شهاب‌سنگ جهانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید علی آقازاده در آیین رونمایی از کتاب روایت یک هدیه آسمانی شهاب‌سنگ اظهار داشت: با افتتاح این موزه شهاب‌سنگ، ظرفیت و جاذبه‌های گردشگری شهر نراق توسعه می‌یابد و می‌تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیار تأثیرگذار باشد.

وی افزود: ایجاد خانه‌های بوم گردی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بازسازی و نوسازی خانه‌های قدیمی از دیگر عوامل افزایش جاذبه‌های گردشگری شهر نراق است.

نماینده عالی دولت در استان تأکید کرد: یک پیمان خواهرخواندگی با موزه‌هایی که توسط پروفسور ایرج عشقی در آلمان افتتاح کردند، ایجاد شود.

میراث فرهنگی نراق در حال نابودی است

نماینده مردم دلیجان و محلات نیز در این آیین گفت: شهر نراق از ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی برخوردار است که با بهره‌برداری از ساختمان موزه شهاب‌سنگ بر جاذبه‌های این شهر افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها اکنون بخشی از میراث فرهنگی نراق در حال نابودی است که نیاز است در این خصوص تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود و قول مساعد ۵۰ میلیارد ریالی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با جدیت پیگیری شود.

وی تأکید کرد: جاذبه و زیبایی‌های طبیعی شهر نراق به قوت خود باقی است و حوزه علمیه و دانشگاه نیز همچون نگینی بر این جاذبه‌ها می‌درخشد.

سلیمی با بیان اینکه در قرآن کریم در خصوص سنگ‌های آسمانی آیات زیادی نازل شده است بیان کرد: این مباحث باید توسط رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی شود تا صاحبان علم و فن در این خصوص ورود کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول